Is er iets misgegaan met het aanschaffen van tickets? Hoe worden onze films ondertiteld? Of heb je een vraag over Film & Food? Op deze pagina vind je antwoorden op al je vragen. Niet gevonden wat je zocht? Neem dan gerust contact met ons op via [email protected] of 020 616 9994.

Ik heb online tickets besteld maar heb ze niet in mijn mail ontvangen. Wat moet ik doen?

Misschien zijn de tickets in je spam terechtgekomen of zijn ze door een typefout naar het verkeerde e-mailadres gestuurd. Zitten ze niet in je spambox? Mail dan je naam en de naam en datum + tijd van de voorstelling naar: [email protected] We checken dan of je aankoop/reservering in ons kassasysteem staat en kunnen je de tickets toesturen.

Kan ik met Cineville online tickets reserveren/kopen?

Dat is mogelijk. Kies bij de gewenste voorstelling voor het tarief Cineville en vul per Cineville-ticket je unieke pasnummer in. Dit nummer staat onder de barcode op je Cineville-pas. Je krijgt na bestelling een e-ticket in je mail. Dit e-ticket kan vanaf 90 minuten tot uiterlijk 15 minuten voor aanvang van de voorstelling aan de kassa geactiveerd worden met je Cineville-pas.

Moet ik mijn Cineville-pas meenemen bij het activeren van mijn tickets?

Ja! Cineville-reserveringen kunnen alleen geactiveerd worden met je persoonlijke Cineville-pas (fysiek of digitaal). Meer informatie over gebruik en voorwaarden van de Cineville-pas vind je op deze pagina op de Cineville website.

Ik heb tickets gekocht maar ik wil toch naar een andere film. Kan dat?

Ja, dat is mogelijk, mits er tickets beschikbaar zijn voor de film waar je naartoe wilt. Mail hiervoor uiterlijk 48 uur van tevoren naar [email protected] en vermeld daarbij je naam, de titel en datum + tijd van de film waarvoor je tickets hebt gekocht en van de film waar je naartoe zou willen.

Ik heb online tickets gekocht maar ik kan/wil toch niet komen. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Over gekochte tickets geldt geen bedenktijd, dus restitutie is helaas niet mogelijk. We kunnen je ticket(s) wel omboeken naar een andere voorstelling als het niet lukt om te komen. Mail hiervoor uiterlijk 48 uur van tevoren naar [email protected] en vermeld daarbij je naam, de titel en datum + tijd van de film waarvoor je tickets hebt gekocht en van de film waar je naartoe zou willen. Mocht je nog geen andere voorstelling op het oog hebben dan laten we het aankoopbedrag als tegoed op je naam staan. Indien de voorstelling wordt geannuleerd door LAB111 zal het aankoopbedrag uiteraard wel geretourneerd worden.

De film is al begonnen, mag ik nog naar binnen?

Je kunt tot uiterlijk 10 minuten na de gepubliceerde aanvangstijd van de film nog naar binnen. Daarna niet meer, omdat dit storend is voor de bezoekers die op tijd waren en van de film aan het genieten zijn.

Is LAB111 toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Vanwege de vele trappen in het monumentale pand is LAB111 helaas moeilijk toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Er is geen lift in het pand aanwezig.

Wat voor ondertiteling heeft de film?

Bij elke film op onze website staat in de balk onder de filmtitel in welke taal de film gesproken en ondertiteld is.

Waarom hebben de meeste niet-Engelstalige films Engelse ondertitels?

Vaak gaat het hier om films voor een klein publiek of om actuele titels. Voor films gericht op een klein publiek geldt dat het onze missie is om deze films óók toegankelijk te maken voor publiek dat het Nederlands niet beheerst. Actuele titels draaien vaak al met Nederlandse ondertiteling elders in de stad. Vandaar dat wij ervoor kiezen om deze films met Engelse ondertiteling te vertonen.

Waarom hebben Engelstalige films soms geen Nederlandse ondertitels?

Wij streven ernaar om altijd Nederlandse ondertiteling te hebben bij Engelstalige films. Helaas is dit niet in alle gevallen mogelijk omdat sommige films geleverd worden zonder ondertiteling door de rechthebbende/distributeur. Wij kunnen daar verder niks aan doen. Op onze website kun je zien in welke taal en met welke ondertiteling de film vertoond wordt.

Wat is Film & Food en hoe werkt het?

Op deze pagina staat precies uitgelegd hoe de Film & Food combi in zijn werk gaat.

Ik heb wel de filmtickets maar geen restaurantreservering ontvangen. Wat moet ik doen?

Dan is er ergens iets misgegaan. Mail je naam en naam + datum van de voorstelling naar: [email protected] We checken dan of je diner-reservering in ons systeem staat en sturen je een bevestiging toe.

Ik heb wel een restaurantreservering maar geen filmtickets ontvangen. Wat moet ik doen?

Misschien zijn de tickets in je spam terechtgekomen of zijn ze door een typefout naar het verkeerde e-mailadres gestuurd. Zitten ze niet in je spambox? Mail dan je naam en de naam en datum + tijd van de voorstelling naar: [email protected] . We checken dan of je aankoop of reservering in ons kassasysteem staat en kunnen je de tickets toesturen.

Ik wil voor de film nog iets eten in het restaurant. Hoe laat moet ik reserveren?

Reken op minimaal 1 uur om zeker te weten dat je op tijd bent voor de film en ook nog een beetje kan genieten van het diner.

Serveren jullie ook lunch?

Momenteel serveren wij alleen tosti’s en taartjes tijdens de lunch (vanaf 13:00).

Kan ik met een grote groep komen eten?

Dat is zeker mogelijk! Wel vragen we in dat geval je van tevoren even te bellen of mailen omdat we ook rekening willen houden met onze andere gasten. Vanaf 13 personen hanteren we een groepsmenu. Groepen groter 25 personen willen we, indien mogelijk en tegen extra kosten, liever in één van onze aparte ruimtes ontvangen. Dan zijn toespraken etc. ook geen probleem. Neem contact met ons op via [email protected] of 020 616 9994.

Kan ik met een groep komen borrelen?

Dat is mogelijk! We horen natuurlijk wel graag van tevoren wat je plannen zijn dus graag in overleg. Neem contact met ons op via [email protected] of 020 616 9994.

Is Strangelove toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Vanwege de vele trappen in het monumentale pand is LAB111 helaas moeilijk toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Er is geen lift in het pand aanwezig.

Is het mogelijk een zaal of ruimte bij jullie te huren?

Absoluut! Bekijk op onze Verhuur pagina voor meer informatie. Daar kun je direct een offerte aanvragen. Of neem contact met ons op via [email protected] of 020 616 9994.

Is het mogelijk mijn eigen film bij jullie te vertonen?

Wij stimuleren en ondersteunen graag jonge filmmakers door middel van ons Young LAB programma: een verhuurpakket met speciale tarieven voor jonge makers die hun (korte) film op het grote doek willen vertonen. Daarnaast is het ook voor andere filmmakers mogelijk onze filmzalen te huren voor het organiseren van een eigen screening. Neem contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn of ga naar Verhuur voor meer informatie.

Kunnen jullie mijn film opnemen in jullie programmering?

Wij staan altijd open voor suggesties, maar in principe nemen wij films die bij ons worden vertoond tijdens verhuur-evenementen niet op in onze reguliere programmering. Uitzonderingen, waarbij een film bijvoorbeeld naadloos aansluit bij onze lopende programmering, zijn zeker denkbaar en bespreekbaar.

Kan ik een repetitieruimte huren voor mijn koor/band?

I.v.m. geluid is dit alleen mogelijk op specifieke tijden. Ga naar Verhuur voor meer informatie. Daar kun je ook een offerte aanvragen.

Ik wil graag een optreden bij jullie organiseren, kan dit?

I.v.m. geluid is dit alleen mogelijk op specifieke tijden. Ga naar Verhuur voor meer informatie. Daar kun je ook een offerte aanvragen.

Is het mogelijk om een exclusief evenement bij LAB111 te organiseren?

Wij vinden het belangrijk dat ons restaurant voor iedereen toegankelijk is en is daarom niet af te huren voor een exclusief evenement. Wel kun je één van onze zalen huren of een deel van de bar reserveren.

Is LAB111 toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Vanwege de vele trappen in het monumentale pand is LAB111 helaas moeilijk toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Er is geen lift in het pand aanwezig.