Club Imagine: We’re All Going To The World’s Fair
Engels gesproken
Geen ondertiteling
De obsessie van een eenzaam tienermeisje voor een nieuw internetfenomeen brengt haar naar een onverwachte en duistere wereld, in frisse en unieke coming-of-age horror.
Dit gedurfde en ambitieuze verhaal van regisseur Jane Schoenbrun combineert coming-of-age-film met de horror van het hedendaagse technologische tijdperk, wanneer Casey, een eenzaam tienermeisje, geobsedeerd raakt door het internetfenomeen dat bekend staat als de ‘World’s Fair Challenge’. Wanneer Caseys pad dat van speler JLB kruist, begint haar wereld op een sinistere en onvoorziene wijze te desintegreren – feiten en fictie versmelten tot een angstaanjagende nieuwe realiteit, een realiteit waarvan ze misschien nooit meer zal kunnen terugkeren.
Door gebruik te maken van de obsessie van de jongere generatie met online communities, memes, geruchten, challenges en creepypastas, en dit te combineren met een duidelijk begrip voor de problematiek van opgroeien en je geïsoleerd voelen, creëert Schoenbrun een nieuw soort horror, geworteld in het hier-en-nu. De experimentele verteltechnieken accentueren de bekwaamheid die nodig is voor deze vlijmscherpe jongleeract, terwijl het publiek gevangen zit in een digitale nachtmerrie die vertrouwd en onwerelds tegelijk voelt. Nieuwkomer Anna Cobb creëert in Casey een myriade aan tegenstrijdigheden die een duidelijk beeld vormen van die riskante tienerjaren – een personage dat verloren, ontwricht en vervreemd is geraakt van de echte wereld waarin ze verondersteld wordt te leven.
We’re All Going to the World’s Fair luidt de komst in van een sterke en opwindende nieuwe stem in de horrorwereld: esthetisch uniek, innovatief verontrustend en niet bang om met elke stap risico’s te nemen.
A lonely teenage girl’s obsession with a new internet phenomenon takes her life into a sinister and unexpected world, in fresh and unique coming of age horror.
In director Jane Schoenbrun’s daring and ambitious tale, the coming-of-age film firmly meets the horror of the current technological age as Casey, a lonely teenage girl, becomes obsessed with the internet phenomenon knowns as the ‘World’s Fair Challenge’. As Casey’s path crosses that of another participant, JLB, her world starts to dissolve in a sinister and unexpected way – fact and fiction merge to create a frightening new reality from which she may not ever exit.
By using the younger generation’s obsession with online communities, memes, rumours, challenges and creepypastas, and with a strong sense of the difficulties of growing up and feeling isolated, Schoenbrun creates a new type of horror that stems from the very here-and-now. Their experimental narrative techniques only serve to highlight the skill involved in this razor-sharp juggling act, whilst trapping the audience in a digital nightmare that seems both familiar and otherworldly. Newcomer Anna Cobb creates in Casey a myriad of contradictions that sum up those risky teenage years well – a character that is in turns lost, disjointed and alienated from the real world that she’s supposed to exist in.
Aesthetically unique, disconcerting in new ways and brave enough to take risks at every turn, We’re All Going to the World’s Fair announces the arrival of a strong and exciting new voice on the horror scene.
This film is part of our program Club Imagine.